tisdag 21 april 2009

Ny bergochdalbana

På lördag öppnar Grönan igen. De har en ny attraktion i år, Insane. Den verkar riktigt rolig, skulle gärna åka den. Men som vanligt med de här häftiga grejerna så är det väl inte bara en lägre längdgräns, utan även en högre. Och jag brukar befinna mig på fel sida om den gränsen. Efter att ha fuskat mig förbi längdkollen på HangOver på Liseberg och fick sitta hoptryckt när G-krafterna satte igång har jag lärt mig att respektera längdgränsen. Fast när det gäller sånt som Fritt fall så gör det mig absolut ingenting att jag är för lång...

2 kommentarer:

Gealach sa...

Oj, jag har aldrig hört talas om att det fanns en övre längdgräns... :-/

Knallhatten sa...

Det är nog för att du aldrig har varit i riskzonen för att vara för lång...
På Grönans hemsida står det bara vilken undre längdgräns de har på de respektive åkturerna, men inte den övre. Dålig info!