fredag 17 april 2009

En typisk modellkropp?!

När jag åkte hem från landet köpte jag med mig senaste numret av King, bara för att ha nåt att läsa på tåget. Det gick ju ganska snabbt...

Men något jag fastnade för var artikeln med träningstips om man vill få sig en äkta modellkropp. Det som slog mig var att man tydligen bara ska öva armar, bröst, axlar och mage. Rygg och ben är inte viktigt om man vill få en modellkropp. Nähä?! Hur fånig ser man ut med vältränad framsida och otränad rygg, för att inte tala om vilken hemsk hållning man får när man har stark mage, men ryggen är otränad. Quasimodo, anyone? Och vi har väl alla fnissat åt dessa vältränade killar som helt har glömt träna benen. Muskler i överflöd upptill, allt placerat på pinnar till ben.

Övningarna i sig var det inget fel på. Det var väl samma relativt enkla övningar (bra så, enkla övningar funkar utmärkt), som man brukar se i träningsråd. Men om man ska göra dem så MÅSTE man komplettera med resten av kroppen! Att det ska vara så svårt att fatta det!

Inga kommentarer: