söndag 26 april 2009

Upprättelse!

I alla år har folk retat mig för att jag inte är så förtjust i att gå upp tidigt på morgonen. Däremot har jag inga problem med att vara uppe sent. Det är bara skönt. Jag har alltid hävdat att min hjärna kommer igång framåt kvällen och att jag tänker bättre då. Alla mina uppsatser på universitetet gjorde jag till exempel mitt i natten. Nu har jag äntligen fått bevis för att jag har rätt! Belgiska forskare har kommit fram till att morgonpigga personer tappar koncentrationen snabbare än kvällspigga. Och uppmärksamheten är också högre hos oss. Alltså gör jag helt rätt som lever senare än många andra. Allt enligt Dagens Industri.

Hmmm, klockan är tio. Kanske ska börja fundera på att göra middag nu...

1 kommentar:

Anna sa...

Ha! Det har jag alltid misstänkt. Och så detta samhälle som bara premierar morgonpigga, allt är uppbyggt efter det. Jag och många med mig blir tvungna att leva mot vår natur. Men nu har vi fått (lite) upprättelse ändå.