tisdag 7 april 2009

Filmklichéer jag älskar, del 1

I filmer som utspelas i Hollywood finns alltid en eller ett par scener där huvudpersonerna vandrar omkring inne på studioområdet. Vid de tillfällena roar jag mig med att leta efter romerska soldater och saloonflickor. De finns ALLTID där! Sedan jag började titta efter dem så har jag sett dem i varenda Hollywoodfilm. Vid ett tillfälle (och på rak arm minns jag inte vilken film det var) var det en lång scen där huvudpersonerna talade med varann. Saloonflickorna dök snabbt upp, men de romerska soldaterna lös med sin frånvaro. Ju längre sedan fortgick desto nervösare blev jag. Skulle jag inte få se några romare idag? Men alldeles i slutet av scenen kom det in två romare i bild och jag kunde andas ut. Det här är fascinerande. Var ÄR alla dessa westerns och historiska filmer som man tydligen ännu gör i Hollywood? Varför får vi aldrig se de färdiga resultaten!

Inga kommentarer: