tisdag 11 januari 2011

Film eller teater?


Hade lite planer på att köpa mig en sistaminutenbiljett till Stadsteaterns uppsättning av Djungelboken idag. Fast å andra sidan skulle Stockholms filmfestival släppa biljetter till årets första förhandsvisning idag också, och det gjorde de klockan nitton. Alltså ställdes jag inför valet att gå på teater eller skaffa biobiljett.

Djungelboken går fler gånger, men det är bara en förhandsvisning av The fighter, så jag valde det senare. Det var några nervpirrande minuter när biljetterna släpptes och jag klickade på köpknappen. Maken till långsam uppdatering har man väl aldrig varit med om. Men till slut kom bekräftelsen upp och jag har min biljett.

Jag är egentligen inte särskilt intresserad av boxningsfilmer (särskilt inte när de annonseras som "baserad på en sann historia"), men den här har fått väldigt bra kritik och är nominerad till hur många Golden globes som helst så det ska bli spännande att se vad det är. Djungelboken kanske jag ser i morgon. Om det finns biljetter kvar.

Inga kommentarer: