onsdag 12 januari 2011

En idiots bekännelse

Hur dum får man bli? Tydligen lika dum som jag!

Ikväll kör Stadsteatern Djungelboken klockan arton. Den vill jag se, så jag kollade upp och konstaterade att det fanns biljetter kvar. Tänkte chansa på en sista minuten-biljett och de släpps en timme innan ridån går upp. Bra så långt.

Dessförinnan skulle jag leda jympa. Mitt pass börjar 1630 och slutar således 1730, dvs en halvtimme innan föreställningen börjar och en halvtimme efter att sista minuten-biljetterna släppts. Allt det här är jag medveten om. Och ändå får jag för mig att jag kan sätta mig i bastun i en timme och ändå ha gott om tid på mig att promenera bort till teatern. Att det här inte är en bra idé kom jag på när klockan var 1820, alltså tjugo minuter efter att föreställningen börjat. Bara att promenera hem utan teaterbiljett. När jag får möjlighet att se den här föreställningen nästa gång vet jag inte. De närmaste veckorna jobbar jag varje gång de spelar. Morr!

Nå, jag försöker se positivt på det hela. Jag kan se första avsnittet av Bibliotekstjuven när det sänds. Och så har jag köpt bananer och glass och ska göra mig en liten marängsviss som tröst efter middagen.

Inga kommentarer: