Det finns bättre och sämre produktplacering (och Mickans utrop "rör inte de där, de kommer från Bauhaus" i Solsidan tillhör definitivt den andra kategorin). Sedan finns det urusel produktplacering!
Jag sitter och kollar på Work of art, en dokusåpa där konstnärer ska skapa konstverk på olika teman, och en efter en blir de petade. I det avsnitt jag såg idag blir konstnärerna väckta tidigt på morgonen och får samlas utanför bostadshuset. Där får de bilnycklar till några AUDI som står på gatan. De får veta att färden med AUDI-bilarna och målet för färden med AUDI-bilarna kommer att utgöra veckans utmaning. Självklart illustreras detta med närbilder på AUDI. Sedan åker de iväg i sina AUDI och färdas genom stan och njuter av färden i AUDI. Målet för färden är AUDI FORUM där programledaren hälsar dem välkomna till AUDI FORUM. Kameran zoomar in AUDI efter AUDI och deltagarna får veta att AUDI är deras utmaning. De ska skapa konst av intrycken de fått av färden i AUDI och besöket på AUDI FORUM. Så får de trettio minuter att titta runt i AUDI FORUM för inspiration, självklart illustrerat med ännu mer närbilder på AUDI.
Det här blev så vansinnigt fånigt med tjatandet om Audi, och än fånigare blev det när det var så tydligt att bilmärket inte hade någonting överhuvudtaget med utmaningen att göra. En av konstnärerna svalde dock betet med hull och hår och gjorde konst av Audimärket. Fast bäst var ändå att de två konstverk som ansågs vara bäst inte hade någonting överhuvudtaget med bilar eller Audi att göra.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar