tisdag 8 februari 2011

Filmfrustration

The mist ville jag se när den gick på bio, men inte kom jag iväg på den. Efter det har det inte blivit av att jag har sett den, så när den gick på teve häromdagen spelade jag in den. Nu har jag sett klart den. Eller snarare, jag har sett det jag spelade in. Filmens sista minuter kom inte med, så jag fick inte veta hur den slutar. Fatta så otroligt störande!

Jag gillade The mist. Den hade ett gäng klichéer och logiska luckor men förvånansvärt bra för att vara baserad på en Stephen King-novell. Utan tvekan bäst var Marcia Gay Harden som religiös galning. Snygga specialeffekter. Man fick inte se särskilt många monster klart och tydligt eftersom de mest höll sig utanför synfältet i dimman. Och sånt gillar vi.

Men vi gillar inte när man inte får veta hur det slutar!! Nu lyckades jag ta reda på det i alla fall, slutscenen finns utlagd på YouTube. Ganska exakt två minuter fick jag inte med, och det hände saker även på de två minuterna.

Inga kommentarer: