tisdag 1 februari 2011

Kören - en hyllning

Gareth Malone och hans körer har jag följt i vartenda avsnitt som har visats på svensk teve. I den senaste säsongen har han tagit femtio ungdomar och tränat upp dem för att delta i urpremiären på en nyskriven opera, Knight Crew, på Glyndebourne. Ärofullt så det förslår!

Jag har suttit klistrad i tre veckor, och jag måste väl erkänna att jag emellanåt har suttit med tårar i ögonen när jag har sett hur de här ungdomarna har kämpat med svåra sångpartier, stolta över att få vara med.

Nu i sista avsnittet nådde vi fram till premiären och skam vore det väl om jag inte satt där och grinade idag också. Jag satt och fånlog, grinade och hade rysningar längsmed ryggraden. Så ofantligt bra. Om ni har missat serien så går den såklart att se på SVT Play. Första avsnittet går att se till 16 februari och dagens avsnitt ända till 4 mars. Logga genast in, vetja!

Inga kommentarer: