tisdag 15 februari 2011

Ny favoritdokusåpa

Dokusåpor är inte precis det som står högst på min måste se-lista, förutom Amazing race (missar inte ett avsnitt). Bortsett från en kategori - yrkestävlingar, alltså när yrkesmänniskor får tävla i det de gör bäst. Project Runway är typexemplet, modeskapare tävlar i att på tid skapa mode. Suvärent. Jag tittar också med nöje på engelska The apprentice, där finansvalpar ska kämpa om en praktikplats hos sir Alan Sugar, och får alla möjliga uppdrag att tjäna ihop mest pengar. Detta trots att säljarbiten inte precis är vad jag är mest intresserad av.

Nu har det dykt upp en ny dokusåpa som jag slaviskt följer, Face off. Ett antal maskörer ska skapa diverse masker och sminkningar på olika teman, självklart på tid. Den går inte på svensk teve, utan jag sitter som på nålar och väntar på att nästa avsnitt ska läggas ut på nätet. I senaste avsnittet som har släppts skulle maskörerna skapa en trovärdig utomjordning. Det här är precis min typ av underhållning. Skickliga yrkesarbetare som gör vad de kan, och intrigerna är begränsade till miniminivå.

Kolla på inledningen till första avsnittet här:


Face Off - Episode # 1 / Part 1
Uploaded by FaceOffx. - Full seasons and entire episodes online.

Inga kommentarer: