fredag 3 december 2010

Persbrandt åker dit och hem igen

Spännande nyheter! Mikael Persbrandt ska tydligen vara med i Bilbo. Det här avslöjar Aftonbladet idag. Däremot är det inte klart vilken roll han ska spela. Aftonbladet skriver att han ska spela hob. Det har jag svårt att tänka mig.

För det första spelades alla hober i trilogin av någotsånär jämnlånga (eller snarare -korta) skådespelare. För det andra så finns tror jag inte att de har tagit en tuffing som Persbrandt för att göra en av de glada hoberna. Visst, det kanske har lagts till nån tuffinghob som Bilbo har problem med hemma, men det har jag svårt att tänka mig.

Nej, han är nog någon annan sorts varelse (inte kan han väl vara en av dvärgarna som Bilbo slår följe med? Det vore ju bara för häftigt!) som Bilbo stöter ihop med på sina färder.

Inga kommentarer: