fredag 17 december 2010

Äntligen vackert väder igen

En av mina absoluta favoritkomediserier är It's always sunny in Philadelphia. Jag har skrivit om den tidigare. Som någon kallade den, Seinfeld på droger. Har man sett ett par avsnitt förstår man varför. Alla personerna i serien är helt politiskt inkorrekta, själviska och korkade. De utsätter sig för den ena dumheten efter den andra och lär sig aldrig av sina misstag. För att göra det hela ännu bättre så dyker Danny DeVito upp som pappa till Dennis och Dee i andra säsongen. Han är inte bättre än sin avkomma, om man säger så.


Det var ett tag sen - alldeles för länge - som serien visades på trean. Nu har den börjat repriseras igen på vardagnätter (varför i hela friden så sent?!). Om man inte orkar sitta upp och vänta till klockan fyra så rekommenderas varmt att ställa in videon. Jag vill inte tro att jag är ensam i Sverige om att älska de här galningarna. Tyvärr ligger vi långt efter USA. Där är man inne på säsong 6, och vi har inte fått se mer än till säsong 3 (och om vi överhuvudtaget har fått se säsong 1 så har jag missat det. Det verkar som att säsong 2 och 3 är de enda vi får se).

Inga kommentarer: