lördag 11 december 2010

Ängeln i rummet

Man kan verkligen inte säga att jag är religiös, tvärtom. Religion är dumheter och religiösa människor har i alla tider ställt till med fruktansvärda saker i alla tider.

Men det finns ett uttryck som jag verkligen gillar, och det är när man säger att en ängel går igenom rummet. Tanken på att ett övernaturligt väsen helt fyllt av godhet går igenom ett rum och med bara sin blotta närvaro får folk att tystna och fyllas av lugn är vacker. Jag kan verkligen se det framför mig.

Och det här var inte ett svepskäl att få lägga upp Abbas Like an angel passing through my room (fast det var när jag hörde den idag som jag kom att tänka på uttrycket)! Det här är en av mina favoritlåtar med Abba - Fridas röst, en metronom och en speldosa, så långt man kan komma från deras vanliga sound.

Inga kommentarer: