fredag 17 december 2010

Misslyckad leverpastej

Efter att ha gjort min standardleverpastej var det dags för årets nyrecept. Redan när jag läste det kändes det lite mystiskt, ungefär som ett recept för storkök som bara skalats ner för att passa i ett normalkök utan några närmare funderingar på hur det blir.

Pastejen skulle stå i 100º ugn tills innertemperaturen uppnått 85º. Det som kom ut efter tre timmar (!) var en illaluktande klet som skulle ha runnit ut direkt om den inte hade legat i en form. Bara att slänga i sopen, alltså. Så tyvärr, det blir bara en leverpastej från mig den här julen.

2 kommentarer:

Fru Ann sa...

Vad är det för recept... Själv känner jag mig som Kristin i ett DRÖMSPEL som bara klistrar och klistrar... jag bara rullar och rullar... KÖTTBULLAR!!! Har du fest eller...???

Unknown sa...

Vi forrväntar oss många granna tjyddebållar!