måndag 29 mars 2010

Svarta rosen

Efter att ha försökt lära mig tycka om Liptons hiskeliga äpple- och kanelte så gav jag upp och slängde skiten. Den smakar bara syntetiskt. För att inte tala om doften. Huäga!

Däremot ger jag inte upp min jakt på ett gott kvällste. Inget ont om Earl Grey, jag älskar det. Men emellanåt kan det vara gott med nån annan sort. Och nu har jag hittat Liptons Black Rose. Svart te smaksatt med rosenblad och kanel. Inga syntetiska aromer! Och den är riktigt god. Jag har redan gjort slut på en förpackning, vilket i och för sig inte är så svårt, då förpackningen bara innehåller 75 g te. Däremot kostar den lika mycket som en vanlig förpackning Earl Grey. Men det är smällar man får ta!

2 kommentarer:

Anna sa...

Det låter gott och måste testas. Själv gillar jag kryddiga teer på kvällskvisten. T ex african rooibos, som är smaksatt med kanel och nåt pepprigt, typ chili. Friggs kanelte är också gott. Och så har jag köpt rött lyxte med chili på lösvikt nån gång som också varit jättegott.

Rickard sa...

Men kära nån... den är ju full med gift... och förmodligen skördad av barn...

KRAV och FairTrade, annars får vilket te som helst en besk eftersmak. Jag insisterar...