lördag 13 mars 2010

Final

Så är det äntligen dags för Sverigefinalen av Melodifestivalen. Osedvanligt trista låtar i år, och av de som jag gillade var det flera som inte lyckades gå vidare. Visst kommer jag att sitta bänkad ikväll, men särskilt spännande kommer det inte att bli.

Hur skulle då finalen se ut om jag fick bestämma? Kanske något så här:

Delfinal 1:
Direkt till final:
  • Salem Al Fakir - Keep on walking
  • Jenny Silver - A place to stay
Till andra chansen:
  • Pain of salvation - Road Salt
  • Ola - Unstoppable
Delfinal 2:
Direkt till final:
  • Pauline - Sucker for love
  • Eric Saade - Manboy
Till andra chansen:
  • Hanna Lindblad - Manipulated
  • Anna Maria Espinosa - Innan alla ljusen brunnit ut
Delfinal 3:
Direkt till final:
  • Darin - You're out of my life
  • Erik Linder - Hur kan jag tro på kärlek
Till andra chansen:
  • Alcazar - Headlines
  • Crucified Barbara - Heaven or hell
Delfinal 4:
Direkt till final:
  • Anna Bergendahl - This is my life
  • Neo - Human Frontier
Till andra chansen:
  • Sibel - Stop
  • Peter Jöback - Hollow (det var antingen den eller Persilja Wahlgren, ett val även känt som pest eller kolera)
Andra chansens dueller skulle då bli så här:
Första omgången:
  • Pain of salvation
  • Peter Jöback
Segrare Pain of salvation
  • Hanna Lindblad
  • Crucified Barbara
Segrare Hanna Lindblad
  • Sibel
  • Anna Maria Espinosa
Segrare Sibel
  • Alcazar
  • Ola
Segrare Alcazar

Andra omgången:
  • Pain of salvation
  • Hanna Lindblad
Segrare Hanna Lindblad
  • Sibel
  • Alcazar
Segrare Alcazar

Det var det långa sättet. Det korta sättet är att säga att min final hade haft följande deltagare:
  • Salem Al Fakir - Keep on walking
  • Jenny Silver - A place to stay
  • Hanna Lindblad - Manipulated
  • Pauline - Sucker for love
  • Eric Saade - Manboy
  • Darin - You're out of my life
  • Erik Linder - Hur kan jag tro på kärlek
  • Alcazar - Headlines
  • Anna Bergendahl - This is my life
  • Neo - Human Frontier
Den här finalen hade jag gärna betalat mina sms-avgifter för att rösta på! Fast då som nu, Salem Al Fakir är med, och det är honom jag kommer att lägga min röst på!

2 kommentarer:

Anna sa...

Jag hänger inte med i början av ditt inlägg, det var för komplicerat för lilla mig. Men slutet håller jag med om. Salem fick min röst också. Men det räckte ju tyvärr inte hela vägen. Jag får vara lokalpatriotiskt glad för att en Nyköpingsbo vann istället. *go Sörmland!*

Primula sa...

Utan tvekan fick salem mina röster också. Pauline var ju bra. Anna bergström får duga hon kommer att göra sig bra på 15:e plats i Oslo. Himla bra med Voice som hårdrock. Kvällens bästa inslag.