måndag 29 mars 2010

Larson! är död, länge leve "Larson!"

Förra året lades serietidningen Larson! ned. Nu har den uppstått igen som Nya Serie-paraden. Jag har fullt förståelse för att man gjorde så. Det har onekligen varit lite kämpigt med en serietidning som är uppkallad efter en serie som lades ner för femton år sedan. Dessutom är inte serien syndikerad längre, vilket innebär att det inte finns möjligheter att publicera den igen.

Jag köpte Nya Serie-paraden idag för att se hur den är, och onekligen känner jag igen mig från Larson! Alla serierna jag gillade finns kvar, Monty, Berglins, Get Fuzzy, Pärlor för svin, men tyvärr också Dilbert. De säger att folk som inte har jobbat i kontorslandskap inte kan förstå humorn. Men det tror jag inte riktigt på. Jag har aldrig jobbat i ett kaotiskt rymdskepp heller, men ändå tycker jag att Brewster Rockit är rolig.

Sedan har ett par av mina nya seriefavoriter fått plats i tidningen också. Scary Gary och The Knight life. Mycket roligt att se dem på svenska!

Inga kommentarer: