lördag 6 mars 2010

Nej, nu ger jag upp!

För att uttrycka sig milt, jag och resten av Melodifestivalpubliken har olika åsikter!

I första delfinalen röstade jag på Jenny Silver. Resultat, sista plats.

I andra delfinalen röstade jag på Pauline; Andra chansen.

I tredje delfinalen röstade jag på Erik Linder; utslagen.

I fjärde delfinalen röstade jag på Sibel; sista plats.


Andra chansen, då? Jotack, i första duellen röstade jag på Pain of salvation (eller snarare, mot Persilja Wahlgren). Utslagna.
I andra duellen Pauline (såklart). Utslagen.
I tredje duellen Neo. Utslagen.
I fjärde duellen Alcazar. Utslagna.

Sedan sket jag egentligen i vilka som skulle gå vidare, men eftersom jag absolut inte vill ha med Persilja Wahlgren röstade jag på Crucified Barbara. Och hur gick det för dem då?

I ärlighetens namn så röstade jag först och främst på Salem Al Fakir i första delfinalen också, och för honom gick det ju ganska bra. Det är honom jag får hoppas på nästa lördag.

4 kommentarer:

Madelene sa...

Att du röstar alltså...

Knallhatten sa...

Röstar man inte får man inte klaga på att fel låt vinner!

Primula sa...

Detta är den absolut sämsta melodifestivalen någonsin, Ja herre jösse Pernilla Wahlgren hon hade åtminstone en svensktoppslåt, men ett lika eländigt bidrag som också gick till final, en våtögd Jessica Andersson i valkyriaklänning. Undrar om hon gått på samma våtaögonskrynkligpannakurs som Reinfeldt. jodå jag röstade på samma deltagare som du. Man får ju vara glad att pengarna går till välgörande änadmål. El Fakhir få min röst också

Håkan Steenberg sa...

Men vännen, du har inte folklig smak - så är det förstås!