fredag 5 mars 2010

Mycket konsert blir det!

Jag är ingen stor konsertbesökare. När jag har gått på som flest konserter har det kanske varit två, högst tre om året. Men i maj blir det fullbokat. Då ska jag gå på inte mindre än två konserter på en vecka!

Rufuskonserten har jag redan skrivit om. Men några dagar innan dess ska jag se Flight of the concords på Cirkus. Petter ringde mig nu på morgonen och berättade att de kommer och frågade om jag ville följa med. Aber natürlich, svarte jag! Och eftersom jag ännu inte gett honom någon trettioårspresent så tyckte jag att det här kunde bli en bra sådan. Det var meningen att han skulle få en helt annan sak, fast det här blev han minst lika glad för. Så nu är det så.

För dem som eventuellt inte vet vilka Flight of the concords är så kan jag berätta att det är en nyzeeländsk duo som gör väldigt roliga låtar. De har en egen serie som visas (har visats?) på svt. Väldigt roligt på ett deprimerande sätt.


Inga kommentarer: