torsdag 28 januari 2010

Och än slänk han ner i diket!

Jag är ganska glad att jag bestämde mig för att inte ens försöka köra vespa i vintervädret. Visst, jag provade förra året och halkade runt, men jag kan ändå bli sån att jag bara vill försöka en gång till och en gång till. Nu borstar jag bara av snö och flyttar på Ben två gånger i veckan, när det är städdag på min gata.

Igår när jag var på väg till slottet fick jag bekräftelse på att jag gjort rätt val. Ett mc-bud, med breda vinterhjul på motorcykeln, låg raklång på gatan. Han hade inte haft hög hastighet. Han kom från Riddarholmen och skulle stanna vid rödljuset ut mot Riddarhustorget, och kunde varken stanna eller hålla sig upprätt. Vi var två stycken som hjälpte honom att få upp motorcykeln igen, och vi bara gled runt på gatan.

Så Ben får nog stå ett tag till...

Inga kommentarer: