torsdag 28 januari 2010

Den nye arbetsledaren


Nu är det slut på personalens sötebrödsdagar! Det har kommit en ny arbetsledare till stan och han tolererar INGA dumheter! Inte en enda personlig glädjeyttring på arbetstid kommer att accepteras, och personalen förväntas ställa sig upp när han kliver in i rummet!!

Jag har gått och blivit vikarierande arbetsledare! Det hela blev officiellt idag. Jag har egentligen vetat om det i ett par veckor, men inte kunnat säga nånting förrän nu. Det här är fram till slutet av sommaren, då Ola kommer tillbaks från sin pappaledighet.

Jag räknar kallt med att alla mina kollegor den 1 augusti kommer att stå utanför min lägenhet med facklor och hötjugor för att ge igen för allt jag kommer att utsätta dem för under det här halvåret. Så det kanske är lika bra att gå ut hårt, så att de får nånting att ge igen för...

4 kommentarer:

Primula sa...

Grattis till vikariatet och lycka till.

Primula sa...

Grattis till vikariatet och lycka till.

Anna sa...

Officiellt grattis fining!!! :D

Fru Ann sa...

Good for You! A LUCKY STRIKE...