söndag 3 januari 2010

Kulturarbetarfredag

Så är äntligen en lång (nåja!) arbetsvecka till ända. Den slutade bra, med många uppskattande ord från besökarna på mina visningar (och det var verkligen jättegrupper, med uppemot femtio-sextio pers per grupp): "best guide ever", "underbar visning" och så vidare. Sånt värmer verkligen (även om jag inte har kommit över den där gången jag blev utsedd till NÄST bästa guide nånsin...).

I morgon är det måndag och då är det kulturarbetarnas lördag. Det ska bli skönt med en helt ledig dag. Ett tag tänkte jag att jag skulle ta och passa på och se de där utställningarna jag har missat, och som snart slutar gå; Dali Moderna museet, Caspar David FriedrichNationalmuseum och I huvudrollen: Stockholm på Stadsmuseet. Sedan slog det mig, det är ju kulturarbetarlördag även för de flesta andra museer! De är också lediga. Inga utställningar för min del i morgon alltså. Attans!

Jag får nöja mig med att gå och se genrep på Stadsteatern i morgon, Mefisto - en karriär. Mer om den i morgon eller så.

Inga kommentarer: