fredag 8 januari 2010

Klinga, mina klockor

Visst har det blåst kallt runt benen de senaste dagarna, men det har varit ruskigt kallt runt själva klockspelet. Inte förrän igår insåg jag varför det blåste så kallt just där. Byxorna är helt utslitna i skrevet och vinden hade full tillgång. Bara att gå iväg och köpa nya byxor. Tur att det är rea. Jag hittade både nya jeans (nej, mamma, inte extra hög midja den här gången heller!) och ett par bruna byxor för nästan inga pengar alls. Som det ska vara.

Det fina med att mina byxor var slitna i skrevet är att det är ett påtagligt bevis för att jag har gått ner i vikt. De senaste typ tio åren har mina byxor allihop slitits på insidan av låret en bit ner. Nu äntligen var de slitna där benen faktiskt ska mötas. Man får vara glad för det lilla.

Inga kommentarer: