fredag 22 januari 2010

Ett riktigt skitinlägg

För nån månad sen hade jag besök av en vän (hon ska få vara anonym, eftersom hon kanske inte vill att hennes bajsvanor ska bli allmänt kända) för att laga mat och ha det trevligt. När vi var och handlade så passade jag på att köpa ett storpack toalettpapper som det var erbjudande på. Så där i förbigående sa jag att det var ett bra erbjudande, då de här rullarna kommer att räcka i ett halvår för min del. Kollegan blev väldigt förvånad över detta och sa att för hennes del skulle de bara räcka i typ två månader. Sedan följde en diskussion kring bajsvanor för att se om nån av oss räknat fel, eller var skillnaden i förbrukning låg.

Nå, nu har det gått över en månad sedan jag köpte rullarna, och jag kan bara konstatera att det inte är jag som har räknat fel. Fortsätter jag i samma takt kommer rullarna att ha gått åt om ytterligare fem månader.

Kan det vara så att jag har samma blygsamma förbrukning som Rimmer i Red dwarf: tre rutor per toalettbesök. En gång upp, en gång ner och en för finputsning...

Inga kommentarer: