torsdag 7 januari 2010

Collision

Attans, vad engelsmännen kan göra bra teve! Jag har under den senaste veckan varit helt fast i Collision. En kriminalkommissarie får i uppdrag att utreda en seriekrock på motorvägen. Snart visar det sig att flera av de inblandade inte riktigt har rent mjöl i påsen.

Jag skulle kunna skriva långt och länge om den här serien. Men varför skulle jag göra det? Johan Croneman har skrivit precis det jag tycker.

De tre sista avsnitten (av fem) finns tillgängliga på SVT Play fram till 11 januari. Passa på att se dem om ni missade serien.

1 kommentar:

Fru Ann sa...

Naturligivis missade jag dem inte... Som du skriver engelsmännen kan skapa serier...Jag är uppfödd med Herrskap och Tjänstefolk OCH FORSYTESAGAN... Fleur var den tidens TVIDOL! Du var typ påtänkt... men de finns på DVD!