fredag 8 januari 2010

Att raka eller icke raka


Nog för att jag gillar mitt vinterskägg, men jag vet inte om jag vill förknippas med det under de närmsta fem-tio åren!

Anledningen till att det här har kommit upp är att Transportstyrelsen vill att jag ska skicka in ett foto till mitt nya moppekort. Det ska ju bli som ett riktigt körkort nu, gubevars. Så frågan är om jag ska raka av mig skägget nu, vänta lite med att skicka in fotot eller helt enkelt stå ut med att jag kommer att se ut som en sjörövare på körkortet.

2 kommentarer:

Anna sa...

Jag förstår dilemmat. Hade du tänkt vara skäggig vintern ut? Praktiskt med värmande päls i ansiktet när det är såhär omänskligt kallt, blir mkt avis. Antingen väntar du med att skicka in fotot tills du ändå skulle rakat av skägget (beroende på hur länge du kan dröja med fotot) eller så rakar du av dig skägget, tar fotot och låter skägget växa ut igen.

Fru Ann sa...

Beard is beautiful! Shape it up, keep it, take a photo and make a thrilling driver´s lisence... Pirater är populära... JONAS THE ROSE... du kan ju ha den i munnen...