söndag 17 maj 2009

Schlagerkvällen avklarad

Det blev en lång dag igår. Upp tidigt för att städa och laga mat, sedan teater (recension kommer) för att sedan ta med sällskapet hem igen för teatersupé/schlagermiddag. Det blev riktigt lyckat, om jag får säga det själv. Vi inledde med champagne och gåslevertoast. Till förrätt renskavsröra med pepparrot, laxpudding till varmrätt och marängsviss till dessert. Och till schlagerfestivalen så klart gin & tonic och chips.

Det enda som hade gjort det mer perfekt hade varit om jag hade varit ledig idag. Men icke! Upp i ottan och iväg. Fru Ann sov över här, så jag skjutsade henne på Ben. Kyrkovärdarna stod med gapande munnar när jag brummade in i Västra valvet med Ann bakpå bönpallen.

En evighetslång dag i Västra valvet som aldrig ville ta slut, kändes det som. Men nu är jag äntligen hemma och har sovit en stund. Som tur är så är jag ledig i morgon, om man bortser från vårens sista körrepetition.

2 kommentarer:

Primula sa...

JOJO fru Anne på bönpallen!! Sämre kunde det vara.
Kul med tokiga tanter och medelålders män.
Jag håller med dig synd på Malena Erman. Hårt jobbat av henne.
Norge var den låt som märktes och likaså Portugal. Resten mest repriser av sådant man hört förr. Men schalgerkvällen är kul och en bra tradition.

Knallhatten sa...

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar med medelålders män...