tisdag 12 maj 2009

Peter Polarpristagare

Idag fick vi veta vem som får Polarpriset. Egentligen tycker jag att Polarpriset är ett ganska mossigt pris som delas ut till artister som har haft sitt bästföredatum. Visst, innan det datumet gick ut var de riktigt bra, men idag, mnääh.

Trots det blev jag glad när jag fick veta att priset i år går till Peter Gabriel, som är en gammal favorit. Det är samma sak med honom, senaste skivan han gjorde som var nåt att ha var Us, som kom -92. Och det är långt ifrån hans bästa skiva.

För att fira priset så får ni Mercy Street, som är en av mina favoriter med honom (ja, favoriter över huvud taget), här i en fin hemmagjord animerad video. Jag vet inte vem som har gjort den, eller var animationen ursprungligen kommer ifrån. Men bilderna passar väldigt bra till låten.

Inga kommentarer: