tisdag 12 maj 2009

En RIKTIG skönhetsmiss

Expressen rapar vidare om Miss Kaliforniens uttalande om homoäktenskap, och jag känner bara "get over it!" Hon blev tillfrågad om sin åsikt, och hon gillar inte homoäktenskap. Okej, jag tycker att det är en puckad åsikt, men hon får ha den. Det är inte lag på att man måste gilla det. Sen att det är totalt obegripligt hur folk kan vara mot något som inte skadar någon enda människa, utan tvärtom gör situationen bättre för folk, det är en annan historia.

Ska vi prata puckade uttalanden från skönhetsmissar så finns det inget som slår Miss Teen South Carolina som svarar på frågan varför amerikaner inte kan peka ut USA på en karta. "Det är för att de inte har nån karta". Och var kommer Sydafrika och "The Iraq" ifrån!? Lika roligt varje gång.


3 kommentarer:

Topi sa...

Varför skulle hennes åsikt vara mer "puckad" än någon annans? Det är ju detsamma som att "vi har rätt och du har fel, vad du än tycker". Hon var ärlig och vågade stå för sin åsikt, kanonbra!

Anonym sa...

Tycker att allt verkar helt skruvat, alla har rätt att tycka vad man vill och det gjorde hon. Hon nämnde att hon respekterade om samkönade valde att leva ihop men att hon själv tycker att en från varje kön är det rätta. Vad är felet i hennes svar? Det har blivit en helt skev debatt då man inte lyssnat på vad hon sagt utan bara fixerat sig vid att hon föredrar traditionella förhållanden. Debatten är lite som "kejsarens nya kläder". Tycker man inte som de homosexuella så får man inte säga det utan man måste bejaka homosexualtiet i alla lägen. Det är trots allt kanske 90 % av alla människor som föredrar en partner av motsatt kön är det fel?

Knallhatten sa...

Precis som miss Kalifornien får ha sin åsikt så får även jag. Och jag motiverar också varför jag tycker att det är en puckad åsikt: nånting som inte skadar någon, men däremot gör livet lättare för andra kan inte vara fel.

Och bara för att jag tycker att hon har en puckad åsikt så säger jag inte att hon inte får ha den eller ens uttala den. Det är ju det jag tycker har blivit så fel i rapporteringen av det hela. Istället för att Expressen konstaterar att hon svarade som hon gör och sedan släpper ämnet så återkommer man ständigt till det. Och egentligen förstår jag inte varför Expressen har gjort en nyhet av det överhuvudtaget. Hon blev frågad om en åsikt. Hon svarade. Hon gjorde inte fel. Men Perez Hilton har sagt att det är det dummaste svaret i tävlingens historia, och då måste tydligen Expressen köra på det spåret.

Och att säga att 90% föredrar partner av motsatt kön, jaha? Bara för att man tillåter gayäktenskap tvingar man väl inte heterosexuella att ingå gayäktenskap? Varför ska inte homosexuella, likväl som heterosexuella få gifta sig?