tisdag 5 maj 2009

lååååång dags färd mot natt

Pust! Nu känns det att sommar säsongen börjar närma sig. Massor med visningar på slottet, både bokade och allmänna. Idag inledde jag förmiddagen med att ha två barnvisningar i Museum Tre kronor tillsammans med PS. Två skolklasser från Sala på besök i storstan som hade beställt vår barnvisning Syltepiga sökes. Efter det skulle jag ha två visningar i Skattkammaren, men lyckades övertala Hagbergskan att hon skulle ta den ena, och klockan tre när slottet stängde så hade jag en högstadieklass från Tranås på besök i Festvåningen. De hade redan varit på besök på Riksdagen, så de var ganska trötta redan när de kom, stackarna. Men jag tror att jag lyckades hålla intresset uppe, även om de sjönk ihop i små högar i varje rum. De sa åtminstone att de ville komma tillbaks och se de våningar de inte fick se idag. Det låter ju lovande!

4 kommentarer:

Fredde sa...

Hur går det med HGK?

Fredde sa...

Folk säger vad som helst för att slippa dina visningar.

Gealach sa...

Det måste verkligen ha varit bra visningar om högstadieelever vill komma tillbaka! :-D

Knallhatten sa...

Hur gick vad med HGK?
och det var EFTER min visning de sa att de ville komma tillbaks!