tisdag 5 maj 2009

I want to be a part of it, nunu nunu...


Jag har aldrig haft några större behov av att åka till USA (okej, jag är lite avis på Petter, som åkte till Los Angeles idag, men det är mest för att han får åka ut och resa). Men New York är en stad som jag blir mer och mer sugen på att besöka. Det här är en önskan som har kommit relativt snabbt. För bara nåt år sen var jag fortfarande inte helt impad över tanken på att åka dit, men helt plötsligt ploppade tanken upp och en del dagar är önskan så stark att jag känner för att slänga mig i en taxi, åka ut till Arlanda och bara slänga mig på nästa flyg till Det Stora Äpplet. Sedan inser jag att min ekonomi inte ens tillåter mig att ta flygbussen ut till Arlanda, än mindre åka flyg. Håhåjaja...

2 kommentarer:

Anna sa...

Jaaa, precis så känner jag också! Jag har längtat i åratal nu och längtan blir bara starkare. Men det vet du ju redan. Och min ekonomi är inte mycket bättre den. Suck. Jag har i fantasin gått så långt att jag flyttar dit, bosätter mig där och jobbar. Med vad är ju en annan fråga förstås. Inte en aning. Men jag vill dit nuuuuuu!

Anonym sa...

Ja, absolut ska man åka till New York! Inte för att se på nåt nytt, utan för att komma hem till nåt gammalt trevligt.
När min polare och jag gick ut på stan för första gången och hade travat nåt kvarter, råkade jag titta snett uppåt på en kåk. Och tänkte "vad konstigt, den här byggnaden känner jag ju igen.."
Just det, det var Empire State Building. Som vi sen naturligtvis kollade på utsikten från.
En utsikt jag sett men du tyvvär aldrig kommer att få se är den från World Trade Center. Så det var ett tag sen jag var där...