torsdag 14 maj 2009

Morrn da!


Jaha, vad ska man säga om kvällens spektakel? Programledarna hade lugnat ner sig ett par hekto, men det blev inte särskilt mycket bättre av det.

Ganska mycket trista låtar, och det var väl de tio bästa som trots allt gick vidare. Nu när jag har hört alla finallåtar kan jag väl säga att det vi får hoppas på är en bra placering, för det ska mycket till för att vi inte ska behöva vända oss till Norge inför nästa års final.

En favorit tokföll. Ungerns bidrag, som var riktigt trallvänlig i videoform var rent bedrövlig live! Det fanns ingen melodi att höra, sångaren kunde inte sjunga, hans engelska lämnade övrigt att önska, fruktansvärd koreografi och klädbytet var också nåt vi gärna hade sluppit se. Men snygg är han!

Årets trend måste vara omotiverad bakgrundsunderhållning, alltså dansare/gycklare/komiker som håller på med nånting i bakgrunden som är totalt skilt från det vi egentligen ska titta på, exemplevis Polens balettdansörer och Serbiens surmulna ballerina.

Aftonbladet

3 kommentarer:

Primula sa...

Sverige i topp, alltså? Vore kul om det gick vägen för Malena.
Om det blir det vinnarskumpa eller tröstarskumpa det återstår att se. Men årets schlagermiddag blir trevlig och smaklig och goddrycklig det är iallafall klart.

Primula sa...

Vi har tittat på Short Cut ikväll. Det är en celloidrulle som håller vid omtitt. Tack för lånet.
PS jag har hittat min ipod. Nu kan jag med god hjälp lägga in talböcker igen..

Gealach sa...

Ja, det kändes som om alla bra låtar var med i tisdags, faktiskt...