tisdag 19 maj 2009

Parkteatern


Nu har Parkteatern släppt sommarens program, och efter en snabbtitt kan jag väl konstatera att jag inte kommer att trängas särskilt ofta i parkerna. Kalla mig reaktionär, men jag tycker att Parkteatern ska koncentrera sig på just teater. Happenings och konserter kan andra ägna sig åt. Visst kan man ha sånt också i Parkteaterns regi, men tonvikten tycker jag ska ligga på teater. Figaros bröllop och Cirkus Cirkör var de enda som jag direkt kände att jag vill se. Resten kommer verkligen att bero på dagsform och humör. Men nånting säger mig att det humöret nog inte kommer att infinna sig...

För några år sedan satt jag och prickade av allt jag ville se och pusslade med scheman för att kunna se så många föreställningar som möjligt. Det har jag inte gjort sedan Kajsa Giertz blev chef. Vi får väl se hur Linda Zachrison klarar sig när hon tar över rodret.

Inga kommentarer: