måndag 25 maj 2009

Nya vespaplaner

Jag hade ju tänkt göra en långdagsfärd till Taxinge, men när Anna säger att det är en turistfälla så litar jag på henne. Jag litar alltid på Anna. Utom när hon säger att hon inte är bra på vissa saker, f'stås...
Men jag vill ju ändå prova att göra en lite längre utfärd. Och då har jag kommit på två andra bra slott. Först en färd till Drottningholm. Där har jag inte varit på evigheter. Och om det är uthärdligt så tänker jag ta mig ända bort till Gripsholm. Hanna ska guida där i juni, och då är det ju ett utmärkt tillfälle att åka och se det slottet. Tanken är att om jag känner att det faktiskt är möjligt att sitta länge på vespan så kanske jag vill göra en låååååångtur ner till Ugglarp. Jag pratade med en när jag var på bröllop förra sommaren som gjort en vespatur till Jämtland, och han sa att det var riktigt trevligt. Och går det så borde det ju gå att ta sig till Halland också. Men först måste jag alltså kolla om jag orkar sitta på Ben under en längre färd.

5 kommentarer:

Anna sa...

Puss på dig! Den här veckan sjunger jag i en musikal här i byhåla, men sen är det nästan sommarlov. Då kan vi ta vår rain-check till slut!

Fredde sa...

Kan man sitta på en cykel i 300km så ska väl du kunna sitta på den stoppade sidenkudden du har på din vespa i 8-10 mil?

Knallhatten sa...

På cyklarna slipper ni motorljudet och -vibrationerna. Och jag blir ju så lätt uttråkad...

Primula sa...

Hoppas du servar din vespa innan du åker på långfärd.
Du kan åka till Söderköping och åka Göta kanal ner till Göteborg. Så har du bara 20 mil att åka totalt.

Knallhatten sa...

Fast det förtar liksom hela grejen med att åka vespa dit ner...