fredag 1 maj 2009

Begränsad upplaga


Det här med "limited edition" må låta exklusivt, och jag förstår om många företag försöker använda sig av det i reklamsammanhang. Fast det är ofta jag inte riktigt förstår varför. När det gäller mat och godis brukar jag bara tänka att om det var en god variant skulle man alltid sälja det. Nu försöker man sälja nåt som inte är särskilt gott, men ändå vill lura på folk.

Men produkten jag verkligen inte förstår hur nån kan vilja köpa limited edition av är lambi toalettpapper. Hallå, det är skithuspapper! Måste man verkligen köpa specialdesignat skithuspapper?! Vem ska man imponera på? "Nu får ni torka er i röven med ett papper med mönster av en riktig designer. Ha det så trevligt!" Lambi kommer säkert att tjäna pengar på det. De jag inte förstår mig på är de som är så, om ni ursäktar ordvitsen, ängsligt skitnödiga att de måste kasta ut pengar på en sån produkt.

Inga kommentarer: