tisdag 26 maj 2009

Hyllning till Henrik


I lördags var ju jag på fest, så jag fick inte möjlighet att se Henrik Schyfferts The 90's - ett försvarstal. Självklart spelade jag in den, och ikväll tog jag mig tid att titta på den. Mannen är banne mig ett geni! Föreställningen var lika rolig den här gången som när jag såg den live.

Jag brukar försöka få med mig brorsönerna på lite kultur emellanåt. Det är vad de får i julklapp och födelsedagspresent. Det går väl så där, om jag ska vara ärlig. Två av dem följer med, en av dem har till och med börjat köpa teaterbiljetter i present till sin flickvän. Så där har jag lyckats! Och samme brorson var det som ville följa med och se Schyffert live. Han tyckte också att det var fasligt roligt, även om det var ett stort gäng nittiotalsreferenser som han inte hade en aning om.

Henrik Schyffert har jag ett långvarigt förhållande till (ack, icke med!). Första gången jag hörde talas om honom var när DN (?) hade ett reportage om den unge svensken som fått jobb på MTV. Sedan har jag följt honom sedan han kom tillbaka till Sverige och började jobba på ZTV. Men min idol blev han när han dök upp i Popitopp. Han kan få stå i sin show och säga att han inte kan nånting, men han var nåt vansinnigt rolig som Johanna Westmans demonproducent!

Sen gör det ju absolut ingenting att han är en av Sveriges sexigaste män!

Inga kommentarer: