fredag 22 maj 2009

"Bekantskap önskas med bildad äldre herre"

Det har varit ganska lugnt på min sida på QX ett tag. Jag har visserligen inte haft ork och lust att ragga runt där, men det har inte varit så många som verkar ha tyckt detsamma om mig. Det är bara ett fåtal som har tagit kontakt med mig. Men de senaste månaderna har meddelandeströmmen ökat, och det vore ju trevligt om det inte vore för en liten detalj. Det är tonåringar som har börjat skicka mess till mig och vill träffas. Inte riktigt vad jag vill ha.

Jag är artig och vänlig, men talar om för dem att de är för unga för mig. Några av dem har jag frågat varför de inte försöker hitta nån i deras egen ålder och har då fått svaret att de föredrar äldre, för de (männen alltså, inte tonåringarna) är mognare och vet hur de ska göra. Så det är tydligen den kategorin jag har hamnat i nu, äldre erfaren herre. Håhåjaja...

2 kommentarer:

Primula sa...

Jaha du, äldre herre, distingerad kanske.
Grattis till det.
Men jag undrar hur gammal din mamma känner sig då om du betraktas som äldre herre.
Herrejösses med nya höfter och ansiktlyftning så kanske hon vill ha "dillkött" igen. Hälsar Tim och Max

Anonym sa...

distingerad?