söndag 21 november 2010

Nu är det JAG som går på bio!

Igår hände det igen. Föreställningen var slutsåld och ändå satt folk och snikade åt sig dubbla platser för att ha sina kläder på. Volontärerna gick till och med runt och bad besökarna att ta bort sina saker för att andra skulle få plats. På bänkraden framför mig satt det en dam (det var hon verkligen inte, men jag vill inte använda rätta termen!) som personligen blev ombedd att flytta på sina saker eftersom det var utsålt. "Om det kommer nån så flyttar jag på mina saker" blev svaret. Men inte gjorde hon det!

Folk irrade omkring och letade efter platser, de stod rakt framför henne - hon satt allra längst fram -  och försökte hitta tomma platser och hon gjorde inte minsta antydan om att platsen bredvid henne egentligen var ledig. Hennes plats var den absolut sista som gick åt, och det var inte förrän en kille, precis när ljuset gick ner, frågade om han kunde sitta där som hon - med en min som skulle kunna skära genom glas - ytterst motvilligt flyttade på sin rock.

Vad är det med folk?!

1 kommentar:

Primula sa...

Det är tanters rätt att sitta bekvämt...så de så!!!