torsdag 4 november 2010

Jojo, det vet man ju...

Kvällstidningarnas löpsedlar idag toppades av den där skandalboken om kungen. Jag tänker inte gå in på fakta i den, jag har inte en aning och i ärlighetens namn bryr jag mig inte heller. Men bakom mig i kön stod två damer och moraliskt indignerade, och självklart måste det vara sant, för "ja, ingen rök utan eld".

Vad jag hatar det där uttrycket! Klart som fan det kan finnas rök utan eld! Ett rykte kan uppstå ur ingenting, allt beroende på vad man har att vinna på att sprida det. Det var nästan så jag var villig att vända mig om och påpeka det här för dem. Men jag tror inte att de hade fattat vad jag menade.

Apropå "ingen rök utan eld" så delar Anders & Måns min inställning. Kolla bara på hur de förklarar det dumma uttrycket här.

Inga kommentarer: