lördag 13 november 2010

Monster Jam i Globen


Enorma bilar! Som kör över andra bilar! Och jag! Vad är det som inte stämmer här? Hur hamnade jag på nåt sånt här? I sanningens namn hade jag inte gått dit om det inte var för att det var släkten som skulle uppträda. Min syssling Anders Flogård och sysslingson Peter Nyman körde El Toro Loco respektive Thor - vad jag förstår Sveriges två enda Monstertruckförare - och mamma och jag var inbjudna för att träffa släktingarna som vi aldrig träffat. Självklart gick vi dit!


Kön ringlade lång utanför Globen redan två timmar innan det hela började.
Innan tävlingarna fick vi mingla runt i Pit Partyt där besökarna fick möjlighet att hälsa på förarna. Jojo!

Släktingar i långa banor! Oskar, Anneli, Anders, Simon och Ann.

Anders blir intervjuad...

...och skriver autografer.


Dagens debutant, Peter.

Peter framför sin Monstertruck, Thor (fast egentligen är den Anders')

Hörselskydd är ett måste, särskilt för den yngre delen av publiken.




 
Pausunderhållningen. Cyklar och motorcyklar flög genom luften.
Så kan det gå, Peter välte. Till publikens stora jubel såklart...

Det här var något som jag aldrig trodde att jag skulle gå på, men det var faktiskt roligt. Kanske inte så roligt att jag kommer att stå i kö för biljetter till nästa Monster Jam, men skulle nån be mig följa med skulle jag nog göra det.

Fast det roligaste var att träffa släkten, helt klart!

1 kommentar:

Primula sa...

Urhäftigt med både monsterbilar och trevliga släktingar.