lördag 20 november 2010

Filmfestivalen, första helgen

De första fyra dagarna nästan avklarade. Jag har bara inte bestämt mig för om jag ska gå på bio ikväll också. Jag är ruskigt trött, och båda filmerna som jag har funderat på att se går senare i veckan också. Kanske jag nöjer mig med sex filmer på fyra dagar...

Jag har haft ruskig tur med filmvalet hittills. En film som var värd en tvåa, en värd en trea och fyra fyror (eller femmor!). Jag kommer med lite utförligare recension när jag har piggnat till. Låt mig bara säga att Neds och Waste Land tillhör de bästa filmer jag sett i år, överhuvudtaget. Jag var gråtfärdig när jag lämnade salongen, av diametralt motsatta anledningar. Det är roligt när det blir så. Och som festivalens slogan är i år: hur påverkar våra filmer dig? Just de här påverkade mig nåt enormt!

Inga kommentarer: