söndag 6 december 2009

Släkten växer

Min släktforskning ligger ju ute på nätet, så att alla kan se den. Det leder emellanåt till att nya släktingar som googlar på sitt namn hittar forskningen och hör av sig.

Nu är det ytterligare en släkting i en relativt okänd gren av familjen som hittat sig själv. Han tillhör min farmors farmors gren. Han mailade och frågade om jag var intresserad av att veta mer. Självklart, svarte jag! Dessutom blev jag ännu mer nyfiken när han i ett PS skriver att han och jag utseendemässigt är lika. Nog visste jag att jag har ärvt min farmors karaktäristiska utseende, fast i morfars ansikte, så att säga. Men att släktdragen går längre tillbaks och längre ut på stamtavlan gjorde mig intresserad. Nu får vi se vad han har att berätta.

1 kommentar:

Gealach sa...

Det är ju så himla roligt när sådant där händer. Jag har fått mail från flera okända släktingar och de har låtit mig ta del av gamla bilder som jag inte hade en aning om fanns.

Nu ligger min släktforskning sorgligt nog på is sedan ett tag tillbaka, men jag hoppas kunna få tid till det snart igen. Planerar att göra en ny hemsida, bygga om från grunden...