måndag 21 december 2009

Julbadet avklarat

När julstressen gör sig påmind (jo då, den kommer krypande hos mig också. Fast inte så hemskt mycket) har jag två sätt att mota bort den.

Till att börja med slår jag mig ner i läsfåtöljen med en stor kopp varm choklad och ett par pepparkakor och så läser jag Tove Janssons Granen, absolut bästa sättet att inse att man inte behöver stressa ihjäl sig bara för att JULEN är på väg.

Det gjorde jag igår kväll.

Det andra sättet ägnade jag mig åt idag. Jag var helt ledig, ingen körrepetition eller nånting sånt. Jag kunde ägna mig helt åt mig själv, och det är precis vad jag gjorde. En promenad bort till Centralbadet, och så ägnade jag hela eftermiddagen åt att löga mig själv. Först en halvtimmes simning och sedan bastu och bubbelpool för hela slanten. Nu är jag avslappnad och go'. Lite teve, lite middag och sedan drar jag igång med den delen av julmaten som ännu inte är avklarad, sill och vörtlimpa alltså.

1 kommentar:

Primula sa...

En sådan dag skulle nog varje människa vilja ha. Åtminstone jag. Blev det lite cognac i chokladen också? Inte helt fel som smakförstärkning osv.
Åh din hembakta vörtlimpa....bättre och bättre för varje år. MUMS