söndag 6 december 2009

Attans advent!


Också en sabla dag att glömma kamera och mobil hemma! Idag fick jag ju massor att fotografera. Dessutom behövde jag vara nåbar. Mamma skulle komma förbi, och jag var tvungen att meddela att det måste bli lite senare eftersom jag skulle ha en diskussion med Fru Ann först.

Nå, mammas visit blev uppskjuten till senare i veckan, så då passade jag på att vara lite julig. Jag följde med Hagbergskan Sankt Nikolausdag i Tyska kyrkan. Väldigt stämningsfullt, och lite roligt att Hagbergskan var minst lika uppspelt som barnen när Sankt Nikolaus bankade på porten och kom in.

Efter det gick vi på fönsteröppning i Gamla stans levande julkalender. På Sven vintappares gränd öppnades dagens fönster och där fick vi höra Katarina Ewerlöf läsa ett par dikter, Elsa Ridderstedt (fast jag tyckte att det lät som att hon presenterades som Hanna Ridderstedt...) sjöng gudomligt vackert och sedan sjöng Mark Bartholdsson lite Sibelius. Stämningsfullt, även det, även om det blev lite blött i regnet.

Nåja, ni får nöja er med en bild på det andra adventsljuset istället för det andra.

Inga kommentarer: