torsdag 17 december 2009

Julgudstjänst och dito lunch

0855 satt jag på plats i Slottskyrkan för repetition och nån timme senare började inspelningen av julaftonens tevesända gudstjänst (jepp, fusk! Inspelat i förväg!). Underbar musik, jag fullkomligt älskar när Arméns musikkår spelar tillsammans med Slottskyrkans vokalensemble. Vid adventsgudstjänsten som sändes 2007 föll jag som en fura för deras häftiga arrangemang av Vad faller över träden ur Förklädd gud. Den här gången framförde de Dalakoral som jag skulle kunna lyssna på hur många gånger som helst!

Enda trubblet (för min del) var att precis när sändningen började fick jag syn på att damen på bänkraden framför mig hade granbarr på axeln. Sedan hade jag svårt att koncentrera mig på gudstjänsten. Barren bara växte och växte tills de nästan skymde kyrkan. Det var ju inte precis läge att luta sig fram och borsta bort dem när kamerorna satts igång.

Efter gudstjänsten var det bara att springa iväg och dra på sig serveringsrocken, dagen till ära kompletterad med tomteluva. Nu skulle här serveras jullunch för personalen. Det är en väldigt trevlig tillställning, där alla är glada och trevliga och man får chans att hälsa på folk man inte hinner prata med vanligtvis.

Och eftersom frågan ställdes flera gånger redan igår, så ja! Igår hade jag rätt skor på mig redan från början!

2 kommentarer:

Anna sa...

Haha det där med granbarren känner jag igen - jag är likadan. Det är som att man inte kan slappna av innan den där detaljen (granbarr på axeln eller vad det nu kan vara) är åtgärdad. Det är nog nån bokstavskombination vi har eller vad tror du? :)

Unknown sa...

"Det är som att man inte kan slappna av innan den där detaljen (granbarr på axeln eller vad det nu kan vara) är åtgärdad. Det är nog nån bokstavskombination vi har eller vad tror du? "

Visste du inte det? Gnuttofobiker