tisdag 29 december 2009

Grattis på tioårsdagen, Tre kronor


Idag fyller museum Tre kronor tio år. Det kommer att firas med extra öppethållande, och visning varje timme.

Men...!

För första gången sedan jag började på visningsavdelningen (tror jag) är det inte jag som har barnvisningarna i museet! Quel scandal! Det är Hagbergskan som får den äran den här gången. Jag var med när hon provade kläder, och fick nöja mig med att prova skor (och muttra lite avundsjukt) till nästa gång som jag får äran att vara utklädd en hel dag.

Om det är nån som undrar vem hon ska föreställa så kan ni ju jämföra fotot med målningen här nedan. Och kom nu inte och säg att ni inte känner igen drottning Blanka!

1 kommentar:

Primula sa...

Bra val av barnvisare. Jag tror inte du hade gjort dig så vidare värst som drottning Blanca, kanske hade det blivit lite kincki.