lördag 12 december 2009

Nobel faux-pas


Där stod jag i Sofia Magdalenas paradsängkammare, uppsnofsad i frack och bara väntade på att paraden med kungligheter och gäster skulle paradera förbi. Precis när dörrarna öppnas kommer jag att tänka på att skorna sitter ovanligt skönt på fötterna. Jag tittar ner och ser att jag har tagit på mig fel skor!

Jag har inte alls finskorna på mig, utan jag har tagit på mig mina vanliga skor till visningsuniformen. Svarta, visserligen, men av loafersmodell och inte särskilt välputsade. Absolut fel till frack! I samma stund börjar folk paradera in till galleriet. Det var bara att sträcka upp sig och se så välartad ut att ingen förhoppningsvis skulle titta på mina skor. Direkt när gästerna satt sig och dörrarna stängts sprang jag upp i omklädningsrummet och tog på mig rätt skor.

Resten av kvällen avlöpte utan vidare incidenter. De kungliga damerna var väldigt vackra, alla tre. Lite lustigt bara att jag var helt övertygad om att de var klädda i tre nyanser av lila. Men när jag tittar på bilderna på hemsidan ser det onekligen ut som tre helt olika färger...

1 kommentar:

Mads (Madelene) sa...

photoshop vettu grabben. De vill föra oss bakom ljuset. Tur att du sett allt.