tisdag 8 december 2009

Mrs Lovetts pastejkök levererar

It's priest. Have a little priest.
Is it really good?
Sir, it's too good, at least!
Then again, they don't commit sins of the flesh,
So it's pretty fresh.
Awful lot of fat.
Only where it sat.
Haven't you got poet, or something like that?
No, y'see, the trouble with poet is
'Ow do you know it's deceased?
Try the priest!

Jag vet inte varför jag alltid känner för att sjunga Sweeney Todd när jag gör leverpastej...

Nå, nu är pastejerna klara för vattenbadet om ett par dagar. Jag bestämde mig för att göra två olika varianter i år. Först den vanliga hederliga, men sedan en smaksatt med sardeller, konjak, rödvin, schalottenlök och vitlök. Den verkar spännande. Det enda är att jag var tvungen att öppna en hel flaska vin, och använde bara en halv deciliter. Vad gör man med en nästan hel flaska vin när man bara sitter hemma och ska ha det skönt med en god bok?!

2 kommentarer:

Fru Ann sa...

Okej... Har du aldrig hört talas om VIN... OCH SÅNG! Trink trink bruderlein trink...! Var fan hittar man tyska u...?

Fru Friis sa...

Ja jag vet iaf vad jag skulle göra med "slatten" som blev över...