måndag 7 december 2009

Julmatsmakarkväll

Hagbergskan och jag har tillverkat julmat idag. Hon bakade pepparkakor och jag stoppade korv. Fast emellanåt hjälptes vi åt, så klart. Korvstoppning är inte det lättaste på egen hand om man inte har en elektrisk köttkvarn. En vevar och matar kött och en smeker korven med lätt hand.

Så här blev i alla fall resultatet. Det är de snygga pepparkakorna ni ser här, skapade av Hagbergskan. De brända ligger dolda i burken, och skam till sägandes så var det de kakor jag gjorde som blev misslyckade.

I morgon blir det leverpastej i långa banor.

4 kommentarer:

Fru Friis sa...

Absolutely fabulous :) Ni är så duktiga !! De brända kan Du skicka till mig, jag äääälskar brända kanter på allt....
Påminnelsen var ett fakutm - nu måste man sätta full fart mot julen med allt vad det innebär !

hagbergskan sa...

Det finns inga misslyckade pepparkakor, bara bjudekakor och hemmakakor. Inte blanda nu och lägga i samma burk :)

Knallhatten sa...

Men hemmakakorna är ju de som är kronformade, och som jag hade tänkt ha som placeringskort. Då är de ju misslyckade! De ligger underst i burken, så att ingen ska se dem.

fru Ann sa...

Gillar STIL ROYAL... Tre små grisar, bockar! stjärnor... OCH VAD skall vi strax lägga locket på...?