söndag 23 augusti 2009

Röd soffa!


De som känner mig vet ju att jag har väldigt svårt för vita inredningar. Det är det tristaste som finns!

När jag flyttade in i nuvarande lägenheten köpte jag en ny soffa på IKEA, och köpte två olika klädslar till den. Det enda som störde mig var att det inte fanns någon röd klädsel. Eller, det fanns en röd klädsel, men den var i manchestertyg och då blir det alldeles för mycket sjuttiotalsvarning för min del.

Men i nya katalogen finns det röd klädsel, som på bild inte ser ut att vara i manchester. Nu kan jag äntligen få den där röda soffan jag vill ha. Det blir ju bra till i jul (och jo, det går att ha röd soffa och annan färg på väggarna!).

3 kommentarer:

Primula sa...

Har du fått ny färg på väggarna i ditt vardagsrum??? Klart du ska ha en röd soffa till julen!!

Knallhatten sa...

Nej, jag har inte fått ny färg i vardagsrummet. Men vissa har varit väldigt bestämda i sina åsikter att med färg på väggarna kan jag inte ha röd soffa...

Primula sa...

Röd soffa mot vit vägg går väl bra, eller?
Jag ser fram emot att få se din nymålade lägenhet och hoppas att det blir en röd soffa som du nu har talat om så länge.